Content feed Comments Feed

SEO vs Melayu Boleh?

Apa itu
SEO? rasanya ramai lagi blogger Malaysia terutamanya yang baru menceburi bidang blogging masih tidak tahu mengenai apa itu SEO. Secara ringkasnya SEO itu adalah singkatan dari perkataan "search engine optimization".

SEO adalah satu elemen yang paling penting bagi sesebuah blog. Ianya penting kerana dengan teknik SEO yang bagus sesebuah blog tersebut mampu berada di senarai teratas dalam carian enjin seperti Google, Yahoo! dan MSN.

contoh yang mudah jika anda menaip perkataan "melayu boleh" di carian enjin. contohnya jika menggunakan enjin carian Google anda dapat lihat terdapat hampir 1.5 juta results. "results" ini menunjukkan terdapat 1.5 juta website atau link yang mempunyai kata kunci yang sama iaitu "melayu boleh".

Melayu boleh = memalukan, menjijikkan.... kenapa?

Ini kerana hampir kesemua 10 kedudukan di tangga teratas carian search engine memberi maklumat yang kita sendiri sebagai bangsa melayu akan berasa malu. Boleh dikatakan hampir kesemua kedudukan 10 teratas capaian tersebut adalah capaian yang berunsurkan seks, lucah dan cerita video anak - anak melayu yang melakukan aksi-aksi yang tidak bermoral.

atas dasar tersebut Satu cabaran
SEO 2009 telah diadalan di forum Jombincang bagi kata kunci Melayu Boleh. tujuan utama cabaran ini adalah untuk memberi gambaran yang baik terhadap site-site yang tesenarai di top 10 dalam carian enjin laman web. Sekiranya anda berminat, bolehlah mendaftarkan diri di forum jombincang . Untuk menjadikan cabaran ini lebih menarik, setiap peserta dibenarkan untuk bergerak secara solo mahupun berkumpulan. Ia bergantung kepada taktik dan teknik SEO masing-masing.

tujuan cabaran ini disfatkan amat baik dan bertepatan sekali bagi membetulkan semula maksud erti kata "
melayu boleh" itu sendiri yang dulunya adalah slogan yang bermaksud orang melayu juga boleh berjaya dan dengan atas tujuan ini juga blog ini dibina bagi merealisasikan cabaran tersebut.

link pautan;
hot melayu boleh menyertai cabaran SEO 2009
hadiah cabaran SEO melayu boleh 2009
website dan blog yang turut serta

1 Responses to hot melayu boleh?

  1. semoga berjaya

     

Post a Comment

PROMOTIONS

RAHSIA SENSA OIL AYUZIP

Rahsia Sensaoil Ayuzip | Melayu Boleh
Rahsia Kebahagiaan Sebenar Suami Isteri Hanya Dengan Sensaoil & Ayuzip
 
Nama:
Email:
 

FEEDJIT Live Traffic Feed